fbpx

Contact

Summery Cosmedical Group

Elke werkdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.30 uur
Tel. 074 278 3500
E-mail: info@summery.nl

Experience Center: Bokdamsweg 1, Bornerbroek

Bekijk alle contactgegevens

CONSUMENTENTRENDS RELEVANT VOOR JOUW SALON

De coronacrisis heeft jou als ondernemer de afgelopen maanden door allerlei bochten laten wringen. Het liet je anders denken en ondernemen kreeg een heel andere dimensie. Dat laatste heeft je mogelijk ook veel nieuwe, mooie inzichten gebracht voor de toekomst. Ook de consument is namelijk veranderd. Wij hebben een aantal (blijvende) trends met betrekking tot selfcare, online shoppen, creativiteit en lokaal winkelen voor je opgesomd dat relevant is voor jouw salon.

Selfcare

Door de coronacrisis is selfcare en de doe-het-zelf trend belangrijker geworden dan ooit. De consument besteedt meer aandacht aan de levensstijl, voeding en de huid. Een zichtbare trend is dat de consument eveneens meer geld besteedt aan luxere huidverzorgings- en verbeteringsproducten en de verwachting is dat deze trend dit jaar blijft doorzetten. Cenzaa staat voor het inside-out principe dat helemaal samenvalt binnen het ‘selfcare’-thema.

Online shoppen

Online shoppen is enorm toegenomen doordat fysieke winkels gesloten zijn. Speel daar als salon op in, ook als je geen webshop hebt. Ga bijvoorbeeld eens live om jouw assortiment te promoten en/of maak vlogs waarin jij Cenzaa-producten gebruikt. Maak gebruik van je social mediakanalen om jouw verkoop een boost te geven en maak het jouw klant zo makkelijk mogelijk met aantrekkelijke bestelvoorwaarden (zoals geen verzendkosten, eenvoudig betalen met een Tikkie en vandaag besteld, is morgen in huis).

Creativiteit

Mensen maken het zichzelf zo aangenaam mogelijk nu we geacht worden thuis te blijven. Daardoor zijn we een stuk creatiever gaan denken nu een avondje sauna, een behandeling of heerlijk dineren buiten de deur er even niet in zit. Help jouw klanten op weg naar het realiseren van bijvoorbeeld een eigen ‘thuisspa’. Probeer de beleving van een salonbezoek op een andere manier te creëren. Of organiseer bijvoorbeeld eens een online bingo. Virtuele evenementen lijken immers aan te slaan. Cenzaa biedt je ook in dit kader voldoende inspiratie, zodat jij leuke acties kan bedenken voor jouw klant.

ExperienceCenter-Cenzaa-1024x683 (1)

Koop lokaal

Door de crisis is men meer lokaal gaan winkelen/bestellen. Kun je je nog herinneren dat #supportyourlocal vorig jaar trending was? Een mooie ontwikkeling die laat zien dat men persoonlijke service en een uniek aanbod (opnieuw) is gaan waarderen. Mooie kans voor jou als lokale ondernemer!

Bezoekfrequentie daalt, aankoopbedrag stijgt

Jouw klant mag momenteel jouw salon helaas niet bezoeken, wat de bezoekfrequentie doet dalen. Daarentegen besteedt jouw klant bij een bestelling meer dan gemiddeld, wellicht heb je dat al gemerkt. Dit valt te herleiden aan de trend ‘inhaalinkopen’. Fysieke bezoeken zijn minder geworden, het aankoopbedrag meer. Een mooie kans om upsell in jouw salon te stimuleren, zodat jouw klant weer een tijdje vooruit kan met Cenzaa. Koopt jouw klant bijvoorbeeld een huidverbeterende crème van Cenzaa, prijs dan ook eens onze scrubs en peelings aan.

Woensdag 27 januari vindt de eerste online Cenzaa ‘keukentafel’sessie plaats. Een digitale ontmoeting zodat je met vakgenoten kunt sparren over een relevant onderwerp. Tijdens de eerste sessie staat de klant centraal. Wat kunnen we van onze klant verwachten? Wat zijn de trends bij de consument? Hoe kunnen we hierop inspelen? Deze sessie zit al vol, maar mocht je ook interesse hebben om mee te doen aan een van deze sessies? Laat het je saloncoach weten. Elke sessie behandelen we een nieuw onderwerp.