Eén post per dag. Dat klinkt best veel. Wat je vertel je dan zoal?
“Wat ik not done vind, is wekenlang niets plaatsen op social media. Als je het goed wilt doen, zou je vrijwel dagelijks iets moeten plaatsen. Je hebt zoveel voorhanden om over te praten. Je hebt jezelf, de producten waarover je kan vertellen, het seizoen, het weer en de actualiteit. Neem je volgers mee in jouw dag. Het hoeft maar kleine, simpele content te zijn, maar daardoor blijf je wel in beeld. Ga social media zien als een soort dagboek. Mensen willen zien wie schuilgaat achter het bedrijf. Een vertrouwd, toegankelijk gevoel vindt men belangrijk. Zeker in de beautybranche. Het allerbelangrijkste misschien wel: blijf optimistisch als het gaat om de content, hoe moeilijk het soms ook is. Daar win je veel meer harten mee dan met negativiteit.”
Leverde social media jou de afgelopen maanden nieuwe klanten op?
“Jazeker. Een leuk voorbeeld. Afgelopen november kwam er een nieuwe klant in mijn salon. Deze klant kocht van alles. Toen ik vroeg naar hoe zij bij mij terecht kwam, zei ze: ‘je hebt op Facebook altijd zo’n leuke adventkalender. Ik vond het wel eens tijd om mijzelf te verwennen.’ Zo leuk! Als je actief bent, levert het ook iets op.”
Welke tip wil jij de salons meegeven?
“Maak zelf eens een reeks professionele foto’s, zodat je de komende periode genoeg content hebt. De telefoons van tegenwoordig hebben enorm goede camera’s. Gebruik je loeplamp, scharrel ergens een wit kartonnen vel op en maak je eigen ‘studio’ op de behandelstoel of -tafel. Je zult zien dat je de mooiste foto’s kunt maken!”